CDI - Business Development Executive Clb H/F 75 - Paris
Offre n° 3290174
CDI - Business Development Executive Clb H/F
75 - Paris
Publié le 04 octobre 2025
À propos de Puig Puig est une maison de marques hautement désirables, au sein d'une entreprise familiale, qui promeut le bien-être, la confiance en soi et l'expression de sa propre personnalité tout en laissant un monde meilleur. Depuis 1914, notre esprit d'entreprise, notre créativité et notre passion pour l'innovation positionnent Puig comme un leader mondial de la beauté haut de gamme. Présente sur les segments parfums et mode, maquillage et soin, notre maison de Love Brands génère de l'engagement à travers des histoires fortes qui se connectent aux émotions, et est renforcée par un puissant écosystème de fondateurs. Le portefeuille de Puig comprend nos marques Rabanne, Carolina Herrera, Charlotte Tilbury, Jean Paul Gaultier, Nina Ricci, Dries Van Noten, Byredo, Penhaligon's, L'Artisan Parfumeur, Uriage, Apivita, Dr. Barbara Sturm, Kama Ayurveda et Loto del Sur, ainsi que les licences beauté Christian Louboutin, Banderas et Adolfo Dominguez, entre autres. Chez Puig, nous défendons les valeurs et les principes établis par trois générations de leadership familial. Nous nous appuyons sur cet héritage en nous engageant fermement en faveur de notre Agenda ESG (environnemental, social et de gouvernance), aligné sur les Objectifs de développement durable des Nations Unies. En 2023, Puig a enregistré un chiffre d'affaires de 4,304 milliards d'euros. Puig vend ses produits dans plus de 150 pays et possède des bureaux dans 32 d'entre eux. L'opportunité The International Operational Marketing Executive facilitates the operational & strategic integration between the brand & the markets, ensure flawless communication between the brand & the markets. He/ She promotes the perspectives of growth for the brand in markets. Ce que vous aurez à faire 1. Contribute to Marketing Plan elaboration: - Have in-depth knowledge of brand performance in the markets to provide startingdiscussion points with the international marketing development team and assess brandneeds - Follow monthly brand net revenues & sell -out performance for markets - Elaboration of Annual Brand Performance Book - Provide feedback & challenge the brand & markets for next year's Marketing Plan - Help Brand to gather specific market analysis on specific business issues (competition rangeextensions, retail trends), to contribute to resolve marketing plan key decisions (on Promo,GWPs, sets) - Responsible for developing Brand and Launch guidelines 2. Manage the worldwide brand animation: - Gather local marketing plans for all markets to have general view of the brands activities - Support Local teams in the elaboration and implementation of their landed marketing planslaunch strategies. And follow-up of the local media plans. - Propose and coordinate tailor-made/tactical local projects, in a test & learn approach to bethen roll-out in other markets - Contact point for IMR approvals and requests that are under Brand Team responsibility - Manage the local requests and assure rest of brand's team collaboration / validation whenrequired - Insure the global coherency for all the elements of a 360 strategy (Retail, Digital,communication, development teams) 3. Communication and Coordination - Coordinate with all internal departments all deliverables related to Marketing plans (Annual Brand book, launch book, tailor-made animation guidelines, mock-ups, lab samples etc) to assure accuracy, homogeneity and deadlines - Send Brand communications to markets about Marketing plans, Launch plans updates and retailer's presentations - Guarantee market alignment and knowledge exchange by proactively contacting local marketing teams and sharing relevant information 4. Insights and Best Practices - Produce Launch Reports: consolidating individual reports into a single document - Cross-Region fertilization (best practices or special requests) amongst markets - Aware of specific needs per region (retailer profile, legal restrictions) 5. Operations oriented activities - CPS analysis: challenge consolidated region figures vs brand expectations. Back & forth with internal teams (marketing development & engineers ). - CPS analysis: referent participant of CPS meeting - Catalogue maintenance: product line by market and exceptions - Define Launch guidelines retro-timing, in accordance with CNP: deadlines and responsibilities Description du profil : Nous serions ravis de vous rencontrer si vous avez Experience:At least 2-3 years of experience in operational or trade marketing, in international or local positions, ideallyacquired in the beauty industry. Education:Master's degree, major in Marketing ideal Languages:French and English fluent, Spanish would be a plus. Competencies: - Excellent interpe
- Type de contrat
-
CDI
Contrat travail - Durée du travail
-
00H/semaine
Profil souhaité
Expérience
- Débutant accepté
Informations complémentaires
- Qualification : Cadre
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