Customer Experience Manager H/F 63 - Clermont-Ferrand
Offre n° 4742010
Customer Experience Manager H/F
63 - Clermont-Ferrand - Localiser avec Mappy
Publié le 31 octobre 2025
POSTE : Customer Experience Manager H/F DESCRIPTION : Job Title: Customer Experience Manager - 2Wheeler (Motorbike & Bicycle Tires) Location: Clermont-Ferrand (with travel across key markets and headquarters) Reports to: VP Marketing LB 2W Language Requirement: Fluent in English, French a plus Role Overview As part of the agile 2 Wheels Business Line organization, the Customer Experience Manager for the 2Wheeler category leads the strategic, operational, and cross-functional consumer and customer experience efforts for the 2W tire business lines with a focus on motorbike. This role is central to generating engagement, driving customer-centric communications, and fostering resilience and adaptability across regions. Key Responsibilities Define and execute the 360° customer experience strategy for 2W tires, aligned with 2W Business Line ambitions. Map and optimize the complete customer journey, identifying pain points and opportunities specific to 2Wheeler tire users Collaborate with Segment directors, Communication and brand team, Regional marketing teams and other stakeholders to deliver a unified engagement plans WW. Create and deploy processes and guidelines to help regions implement consumer experience best practices. Commission research and benchmark against best-in-class organizations to deliver innovative, data-backed strategies. Leverage Digital, CRM tools and data-driven insights to deliver targeted experiences and build customer loyalty. Define and monitor Customer Experience Management (CEM) performance, including Go-To-Market (G2M) activities. Manage and allocate the global CEM and advertising budget for the 2Wheeler moto segment. Lead agency partners on ad-hoc projects supporting the strategic vision. Ensure continuous improvement of the customer experience based on feedback and performance analysis. Develop and deploy in cooperation with regions launch plans and events Experience & Qualifications Significant experience in omnichannel marketing and customer experience design, ideally within the tire, automotive, mobility, or lifestyle sectors. Demonstrated success in developing and executing marketing or communication plans. Hands-on experience with CRM systems and customer journey mapping. Strong analytical skills, with the ability to translate data into actionable insights and compelling customer stories. A passion for the 2Wheeler world-motorbikes, bicycles, or both is a plus but not required Resilient, adaptable, and driven by a desire to make a positive impact on people and processes. Titre du poste :Responsable Expérience Client - 2Roues (Pneus Moto & Vélo) Lieu: Clermont-Ferrand (avec déplacements dans les marchés clés et au siège) Rattachement hiérarchique: VP Marketing LB 2Roues Langues requises : Maîtrise de l'anglais, le français est un atout Présentation du Poste Au sein de l'organisation agile Ligne Business 2Roues / 2Wheeler (LB 2W), le Responsable Expérience Client pour la catégorie 2W dirige les initiatives stratégiques, opérationnelles et transverses liées à l'expérience consommateur et client pour la LB 2W, avec un accent particulier sur la moto. Ce poste est central pour générer l'engagement, piloter des communications centrées client et favoriser la résilience ainsi que l'adaptabilité dans toutes les régions. Responsabilités principales * Définir et mettre en oeuvre la stratégie d'expérience client à 360° pour les pneus 2W, alignée avec les ambitions LB 2W. * Cartographier et optimiser le parcours client complet, en identifiant les points de friction et les opportunités spécifiques aux utilisateurs de pneus 2W. * Collaborer avec les Directeurs de segment, les équipes Communication et Marque, les équipes marketing régionales et autres parties prenantes pour délivrer un plan d'engagement unifié à l'échelle mondiale. * Créer et déployer des processus et des lignes directrices afin d'aider les régions à appliquer les meilleures pratiques en matière d'expérience consommateur. * Commander des études et réaliser des benchmarks par rapport aux meilleures organisations pour élaborer des stratégies innovantes et fondées sur les données. * Exploiter les outils digitaux, CRM et les analyses de données pour offrir des expériences ciblées et renforcer la fidélité client. * Définir et suivre la performance de la gestion de l'expérience client (CEM), y compris les activités Go-To-Market (G2M). * Gérer et allouer le budget global CEM et publicité pour le segment moto 2W. * Piloter les agences partenaires sur des projets ponctuels soutenant la vision stratégique. * Assurer l'amélioration continue de l'expérience client à partir des retours et de l'analyse des performances. * D�
- Type de contrat
 - 
CDI
Contrat travail - Durée du travail
 - 
00H/semaine
 - Salaire
 - Salaire brut : Annuel de 85000.0 Euros à 92000.0 Euros
 
Profil souhaité
Expérience
- Expérience exigéeCette expérience est indispensable
 
Informations complémentaires
- Qualification : Cadre
 - Secteur d'activité : Fabrication et rechapage de pneumatiques
 
Employeur
Michelin
Michelin innove avec passion pour atteindre le meilleur équilibre entre le développement des personnes, le développement économique, et le respect de la planète et de ses habitants. Leader technologique des pneumatiques, Michelin propose des solutions et des services connectés pour une mobilité plus intelligente ! L'expertise acquise par Michelin dans les matériaux durables et de haute technologie (polymères, biomatériaux, recyclage) et des procédés industriels de pointe (impress...
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